Norrköping dog show

I helgen har det ju varit utställning i Norrköping ute vid himmelstalund så på lördagen va jag där med min mor och Yasha. Det va tre andra chodskys där som ställdes ut o två av dom äger kvinnan som hade Yasha förut så de har jag träffat förr. Den tredje såg jag bara på håll men alla är jätte olika Yasha i storlek, medans hon är stor är de små haha min kalv. ♥

Som ni vet så har ju Yasha sina problem med andra hundar så jag va inte där för att ställa ut utan jag va där för hundträning. I början skällde hon ju ganska mycket o såklart får jag höra att vi ej hör hemma där, eller ja Yasha hörde ej dit enligt en tant som himla med ögonen o trodde att vi ej hörde när hon prata med en annan. Visst att de får tänka så men det är jobbigt att höra såklart. Om jag märkt att det skulle va för mycket för Yasha så skulle jag dragit på en gång o det va jag beredd på att göra men man måste testa gränserna nån gång och det va tur att jag gjorde för att det va inte lång stund hon skällde utan efter ett tag så va hon ganska lugn, hon hade fortfarande koll på vissa hundar men hon va tyst utan gnäll o skall o så la hon sig självmant o ville bli kliad på magen. Hon vart dock lite stressad när gammelmatte o hennes dotter kom o hälsade på oss o sen gick därifrån men då gick jag åt sidan med henne o lekte o så vart det lugnt igen o det gick hundar framför oss o ibland precis bakom men hon låg/satt vid oss utan problem och kopplade av i slutet utan fokus på alla hundar o då avsluta vi och åkte därifrån o på vägen till utgången är det ganska trångt att gå bland hundar och hundartiklar som säljs men hon gick förbi alla hundar utan ett ljud eller ens en stirrig blick, hon drog i kopplet men det sket jag i just då faktiskt. Jag är så stolt över henne! Även om annat folk tycker hon är en odåga så går faktiskt träningen framåt o jag hoppas det håller sig så, så att vi en dag kan testa på att ställa ut. Det är ett mål vi har men inget måste.

2014-08-16 10.10.21 2014-08-16 10.10.25 2014-08-16 10.10.29 2014-08-16 10.10.36IMG_20140818_005147IMG_20140818_005134

 

Kommentera

