Privatkurs

Nu har jag nyss kommit hem från en timmes privatkurs för hundmöten med Yasha! Det gick toppenbra faktiskt. Jag fick inte veta nått jag inte redan visste men den va värd att gå ändå, jag visste ju redan innan att jag skulle få info om sånt jag redan visste eftersom jag har hållit på med hundmöten med Moxie också men det är ju inte bara infon jag är ute efter utan ibland glömmer man bort sig själv lite så det är bra att påminna sig lite och träna lite med en annan mer erfaren person och med andra hundar sådär och inte bara i stan där man bara möter hunden en gång utan hon tog ut en hund som vi fick möta några gånger o så lekte hon med den hunden o lite andra övningar för att se hur jag ska få kontakt med Yasha. Det är ju dock inte kontakten vi har problem med det är det att hon börjar skälla på en gång igen men det gick superbra med kontakt o hon skällde bara två gånger. 😮
Sen bytte hon hund o så gjorde vi samma sak o även där gick det super, inget skällande t.om. Men det är ju det att vi får möta flera gånger, det är nått helt annat i stan där man bara går förbi en gång, men det ska vi nog lyckas med också snart.
Sen var det även bra för min del att gå kursen nu för att få höra att jag gör rätt med henne o att jag är duktig på det jag gör, jag blir så glad att höra det för ibland tvivlar jag på mig själv fast jag egentligen vet att jag faktiskt är duktig. Men Yasha o Moxie är väldigt olika så därför va det bra att få bekräftat att jag ska fortsätta så som jag börjat med henne. Med Moxie måste man va lite hårdare o då menar jag absolut inte dominanta grejer som att slå/gapa eller ta ner han på backen(!) utan man måste säga åt honom med lite hårdare röst tex. för annars låser han sig på en gång men med Yasha kan man inte va så då hon är så undergiven och är väldigt känslig av sig så om jag skulle göra som med Moxie skulle hon gå under medans Moxie knappt bryr sig. 😉
Och det tar faktiskt ganska mycket i mitt huvud att försöka ändra på mig och förstå hennes sätt, jag lärde mig ganska fort hur jag ska vara med henne men jag blir väldigt trött haha. Jag har ju tränat bara Moxie i två år nu o nu måste jag ändra mig när jag tränar Yasha o sen ändra mig igen med Moxie. Det låter enkelt men man blir som sagt trött! Men jag vänjer mig nog snart, jag har ju inte tränat henne så länge än. 🙂

Äntligen har jag hittat ett bra kursställe också!
Förra gången jag va på kurs med Moxie på ett annat ställe kände jag mig nästan lurad o det va totalt ovärt att betala 1000kr (5ggr) för absolut ingenting men här va kursledaren väldigt trevlig o hon gick igenom och lyssnade på MIG som den andra inte gjorde.. Så ni i Norrköping kan jag verkligen rekommendera Tillsammans Hundcenter som ligger i närheten av Lindö. 🙂

På det andra stället vägrade ledaren lyssna på mig och sa att Moxie va aggressiv fast han verkligen inte är det, han vill bara hälsa på alla hundar o när han inte får det o sitter fast i kopplet blir han frustrerad o tar ut det genom att låta o dra i kopplet men samtidigt som hon sa så sa hon att han va så duktig(?) sen fick vi göra jätte ovärda övningar fast det stod att hon skulle göra övningar beroende på vad hunden kunde men han fick göra samma sak som alla andra som inte kunde nånting fast han kan ganska mycket och det sa hon också!+ det skulle vara 5 kurstillfällen men en gång va hon sjuk som vi ej fick ta igen o så slutade vi tidigare alla gånger.. Helt ovärt o så sjukt onöjd. Vill inte skriva ut va det var för ställe såhär men om nån vill veta så skicka en kommentar.

Så det är väldigt kul att jag fick tipset om att gå till den här kvinnan istället så dit ska jag gå fler gånger. 🙂

Och om någon skulle va intresserad skulle jag kunna skriva mer om hur vi tränade i ett annat inlägg. 🙂

DSC_0207

//Klumpetassar

Kommentera

