Lycklig ägare till mina hjärtan

Jag har haft Yasha ett par få månader men känner mig fortfarande nyförälskad, hur kan man inte älska den här hunden liksom??
Alla som vi träffat blir helförtjusta i henne, t.om min bror som inte är så förtjust i hundar.

Hon har allt jag vill ha i en hund, men fatta mig inte fel jag älskar min Moxie också o ingen hund kommer någonsin kunna ta hans plats.

Men med Moxie saknar jag den här kontakten jag fått med Yasha, visst  jag har en bra kontakt med Moxie också, det är ju mig han lyssnar bäst på och när jag ej är hemma är han rastlös och längtar efter mig o jag efter honom MEN han är som en människopojke som inte kan visa sina känslor för att verka mesig.
När jag kommer hem ser man lyckan i honom o han blir svinglad och hälsar på mig i 5 sekunder sen vill han inte visa mer, då är han nöjd och går o gör annat. Han ligger oftast längst bort i soffan eller bakom soffan. Han bjuder nästan aldrig till gos men jag har lärt mig att tolka hans uttryck i ögonen så jag ser när han egentligen är gosig så då kallar jag på honom och han blir då jätteglad o kommer och gosar men högst 1 timme om han somnar, om han är vaken så är det högst en halvtimme men brukar oftast va ett fåtal minuter endast.
Och med träningen inne så är han underbar men så går vi ut o tränar o han vill inte alls, då är t.om gräset som svajar mycket mer intressant än mig. Men jag vet att det ligger på mig att fixa till men han är en svår nöt att knäcka. Dock växer han mer o mer i sinnet för var månad som går.
Men jag vet att vi har en bra hund o matte relation som inte går att beskriva och jag älskar den där tokhunden över hela mitt hjärta.
Det som varit lite jobbigt är att jag köpte honom som valp när jag sålde min omplaceringshund som jag hade en så bra kontakt med så det va för bra för att vara sant, hon gjorde allt för mig och aldrig att hon morrade eller visade tänder mot mig medans hon gjorde så mot många andra, hon va min klippa o jag hennes. Men hon såldes för att våra russlar tyckte att hon var otäck så då började hon vara det mot dom också o det va sån storleks skillnad på de så våga vi inte ta chansen och vi orkade inte med den vardagen..
Det tog över ett år innan den rejäla saknaden börja försvinna men om det skulle hända Moxie något så skulle den saknaden aldrig försvinna för jag vet att han älskar mig som jag älskar honom fast han inte visar det som den andra hunden gjorde, han har något speciellt som jag aldrig kommer hitta i en annan hund. Och han litar blint på mig det vet jag men han är nöjd bara jag är i närheten och då vet han att jag är där o då kan han göra det han vill istället för att lyssna på mig tex. Och jag skulle ljuga om jag sa att jag struntar i närheten med hundar för jag älskar verkligen keliga hundar och det är faktiskt den närheten jag har saknat. Jag har ju haft tur att jag har mammas hund Xet hos mig, hon väljer ju att sova och gosa med mig fast hon lyssnar mest på mamma.

Men med Yasha är det helt annorlunda hon o jag fick kontakt med en gång, hon har bra träningslust men har också en bra av knapp o gillar att ligga o lata. Hon älskar att gosa o ligger oftast nära i soffan men kan ändå gå bort o ligga för sig själv. Hon VILL ha kontakt både inne och ute och hon är lätt att få kontakt med när hon håller på med annat. Hon väljer att lyssna på mig istället för att jaga vilt och ibland när hon ligger bredvid i soffan lägger hon upp tassen på mitt ben eller min hand bara för att få närhet. Hon ligger bredvid mig i sängen uppe vid huvudet medans Moxie alltid väljer att ligga vid mina fötter eller golvet. Hon litar på mig o går fram till saker som hon tycker är jätte läskiga efter att jag gått fram. Hon är intensiv men ändå mjuk i sitt sätt o attans så pussglad hon är.
Och hon är precis lika mycket klumpetass som Moxie!
Så äntligen har jag min stora, träningsglada och gosiga hund som jag ville ha från början men jag ångrar inte mitt Moxie köp för allt i världen, han kommer alltid vara nr.1!

Och jag är så lycklig över mitt fina gäng (räknar in Xet också.) Mamma och jag haralltid haft otur med saker o ting och vi har fått tagit väldigt svåra beslut men jag är så glad att vi fått turen att få dessa i våra liv och att de svåra besluten nu har lett till något bra. ♥

1969201_10202696234121024_688068141_n

293800_4070759621375_1533869903_n1240046_10201432132599276_1590928492_n1925136_10202707501962713_1099538526_nDSC_0205    DSC_0209 10250254_10202939924973143_3639018736634796637_nIMG_20140516_165615 IMG_20140516_170010  DSC_0291

 

//Klumpetassar

 

Kommentera

