Update

Näe nu har jag varit borta från bloggen en vecka igen, nu får jag skärpa mig! 😉

Min kompis Jenney kom igen och sov över så då är jag social med henne istället för att sitta vid datorn. 
Vi va ute o tog promenader med hundarna och gjorde tjejgrejer som att fixa ansiktsmasker o så grilla vi. Det va riktig kul att ha henne här igen!
Sen en grej haha, hon ville ut o gå och jogga så hon sa att jag kunde följa med på Neppe så jag tog honom barbacka, väldigt ovant!
Jag red ju jämt(!) barbacka på Maya men hon har ju en lite bredare rygg och kraftigare steg så det va mycket lättare att sitta kvar på henne. (Saknar henne massvis. 😦 )
Iallafall det som va kul var att jag tänkte ta en liten galopp i skogen men när jag satte fart så hitta jag inte rätt balans o skumpade lite o Neppe travade bara då han kände att jag ej satt bra, sen sakta jag av o försökte igen och hittade rätt balans o han kom upp i galopp och tog några bockningar för att han tyckte det va kul men jag hamna på sidan o precis när jag nästan skulle åka av så stanna han för att han kände det. Haha min gulle. ♥ 
Fick hans manke i ljumsken det va inte lika kul dock. 😉

Sen i fredags åkte jag till stan med Moxie på kvällen, gjorde inte mycket den dagen men sen på lördagen åkte vi på hundträff i Linköping, jag fick skjuts av en av hundarnas familj som skulle dit så det va himla schysst annars skulle jag inte kunnat följa med då min mamma jobba och pappa låg o hade ont (whiplash, eller hur det stavas) så ingen kunde skjutsa.
Det va jätte kul o Moxie va jätte duktig. Han sa endast ifrån två gånger när han fick för sig o vakta godis.

Sen kom det dock några lapphundar varav en där va en riktig surgubbe sa ägaren så jag sa att jag kunde koppla Moxie o hon skulle ha den kopplad också då de bara skulle äta vid bänken i rastgården medans de andra fick leka.. Men nehe hon släpper den också… 
Moxie blev jätte frustrerad av att han inte fick leka med de andra men jag vågade faktiskt inte då han blivit påhoppad av dominanta hanar o Moxie blir jätte rädd men han ger sig heller inte då han blir så rädd.
Och medans det är så, så kommer en gubbe in med en unghundshane, tror det var en bernen sennen om jag minns rätt.
Och den gubben blev jag riktigt arg på men mesig som jag är sa jag knappt ifrån, blir besviken på mig själv faktiskt.. Han höll på där ”han skulle minsann inte tåla det där beteendet , han tränar bort skällandet MED EN GÅNG” o så höll han på o sa det flera gånger till alla andra än mig + annat jag ej minns. SEN efter lång stund kommer han fram till mig så jag kan förklara varför han gör så o då sa jag det med arg ton iallafall så då tagga han ner lite…

Men sen stack lapphundarna o deras ägare så jag släppte Moxie så han fick hälsa på sennen hunden o det gick jätte bra, han gruffade lite då han tyckte det va lite konstigt att han inte fick hälsa förrän nu men inget mer, eller jo han gruffade lite mer när den kom nära vattnet när Moxie tänkte dricka men sen går gubben o säger till en av hundägarna att ta undan Moxie för att han HOPPAR PÅ hans hund.. Alltså va???
Usch va arg jag blev men jag tog bara Moxie och kopplade honom för vi hade tänkt åka ändå…
Det förstörde faktisk dagen lite..
På vägen hem höll jag nästan på att däcka i bilen haha, jag höll på o nicka till flera gånger och försökte vakna till o blinka massor, pinsamt om jag somnat haha. 😉
Väl hemma däcka jag o sov som en stock, Moxie också! 😉

(Dessa foton är ej tagna av mig.)

2014-05-31 21.57.07

2014-05-31 21.58.33

2014-05-31 21.58.48

2014-05-31 21.59.02

2014-05-31 22.23.18

 

(Fler foton längst ner, tagna av mig.)

På söndagen mötte jag min vän Fredrika vid himmelstadlund rastgården med Moxie så han fick nosa av sig lite o så kom det en liten nakenhund som han fick leka med, vart dock inte mycket lek för när den ville leka så ville Moxie nosa runt o när den väl fick Moxie lekfull blev den lille rädd för honom hahah så då gick vi vidare till Norrköpings DogShow , en utställning. Det var tänkt att vi skulle se vallhundarna men de hade en väldigt dålig .. planlösning(?) , vid flera ringar hade folk satt upp tälten precis runtom ringarna jätte tätt så vi kom inte förbi. :S
Så vi fick kolla på snausrar o andra golvmoppar haha. (inget dåligt om raserna men va ju inte mitt första eller andra val att kolla på.)
Det va iallafall en väldigt fin dag o Moxie va JÄTTE DUKTIG, han skällde typ endast på pudlar(?) det är nått med pudlar han tycker är konstigt, vore bra om han fick hälsa på nån pudel nån gång. Sen ville han bara jaga en fågel. 😉

DSCN0122

DSCN0121

Fick med mig en heeel del från utställningen! En slutapport till spår, tre små hinkar med godis, tre stora hinkar med godis, två leksaker, en mapp till viktiga papper till Yasha och en anti spill vattenskål o så har jag en canvas (heter de så?) bur som är på g hem med posten! Tror det var allt o med mat, dricka och inträde + kaffe som jag bjöd på till Fia så gick allt på ca 700kr (buren är inte medräknad dock). Ganska bra? Det va bara leksakerna + maten o drickan som va lite dyra resten tyckte jag va väldigt bra pris på. 😀

2014-06-01 13.00.32

2014-06-01 13.04.38

2014-06-01 13.15.04

Pappa fick komma och hämta oss då det va lite mycket att bära på o han kom ner cabbat , det tyckte Moxie va jätte skönt att sitta i en bil utan tak efter en varm dag!

När vi kom hem tog vi en vilopaus på en halvtimme-timme sen gick vi ner till mitt ex o hälsade på (i porten bredvid.) Där va vi runt en timme sen gick vi hem o däcka vid runt 4-6 tiden haha. Vaknde på natten o såg lite supernatural tills mamma kom på morgonen efter hennes nattjobb och hämtade upp oss, så nu är vi hemma igen!
Yasha o Xet blev såååå glada av att vi kom hem. ♥

Fler foton från hundträffen tagna av mig och min mammas digitalkamera, jag orkade inte släpa med mig min systemis. 😉

DSCN0087 

DSCN0088

DSCN0090

DSCN0091

DSCN0092

DSCN0093

DSCN0094

DSCN0095

DSCN0096

DSCN0097

DSCN0098

DSCN0099

DSCN0102

DSCN0103

DSCN0104

DSCN0105

DSCN0106

DSCN0107

DSCN0108

DSCN0109

DSCN0110

DSCN0111

DSCN0112

DSCN0114

DSCN0115

DSCN0116

DSCN0117

DSCN0118

 

//Klumpetassar

Kommentera

