Mors dag

I söndags så ringde min mamma o väckte mig på fm o sa att hon skulle komma o hämta mig senare då Johan hade ringt o ville ses (min ena bror.)
Och eftersom det inte blev så mycket sömn på natten/morgonen av en bajsig hund så sa jag , bra men ring sen igen då så sover jag en stund till. Så EN timme senare ringde hon o sa att hon åkte hemifrån.. Stress… Visst att det va morsdag men nej jag stressade inte alltför mycket, hon fick faktiskt skylla sig själv om jag inte kunde komma ner på 15 minuter när hon inte ringde lite mer innan eller kunde sagt att det inte var någon ide att sova..

Aja som tur var stannade hon o tankade lite innan så jag fick ”bra” med tid, blev ju fortfarande lite stress för jag skyndade ju mig på att fixa allt. Måste ju fixa en del när jag inte ska va hos pappa ett tag. Tömma soppåsen, packa ner alla mina och Yashas grejer, ta undan glas och pant, diska hundskålarna, gå på toa o klä på sig, fixa sängen, dra ur sladdar o ja allt som man måste fixa.
Men tror inte hon fick vänta mer än 5 minuter i bilen iallafall. 😉
Men morgontrött som jag är o väckt på det sättet (måste oftast ligga o vakna till innan jag går upp, som jag inte hann nu) va på ganska dåligt humör i bilen haha o va inte alls sugen på att åka bort. Men det gick över ganska fort som tur var. 🙂

Sen åkte vi hem till mamma då vi va tvungna att lämna Yasha och eftersom jag bara kastade på mig kläder så fick jag byta då jag inte ville gå i solen med mjukisbyxor o långtröja så va jag tvungen att byta kläder o så sminka jag mig lite också när jag hade chansen, det är inte ofta jag är ute o gör saker så kul att få sminka sig lite o känna sig lite finare.

Sen åkte vi hem till Johan o hans sambo Tina och deras son Alex (Alexander.)
Där väntade vi på att Alex skulle äta lite och fick höra där att han ”pratade” om Moxie när Tina hade sagt att Farmor skulle komma, dock säger han mormor ”mommo” till mamma haha. 😉
Så när hon nämde henne så sa han ”Mockie, Mockie” :’)
Han är ju bara 1½ år. 🙂
Sen fick jag ett namn också! Kockaj, hahahah o det ska vara Jossan då. 😉
Min andra bror Thomas är Tonaj. 😉

Senare gick vi mot Cromwell och åt jätte gott o sen vidare mot Himmelstadlund och deras mini golf banor. Vi tog den kortare banan den här gången.
Det va superkul fast jag kom näst sist haha det äckliga va att det var FULLT med bladlöss!

Johan va förresten väldigt nöjd med min nya hårfärg, vad han har tjatat om att jag ska skaffa en ”normal” färg. 😉

En väldigt kul dag! o jag tror mamma blev nöjd över mina presenter till henne (hon har ej fått nått av de andra-_-) och ingen nämnde ens att jag fyllt år så det va liiite tråkigt faktiskt.
Mamma fick iallafall en chokladask av mig och sen hade jag skrivit ut ett foto på henne och hennes hund som gick bort för två år sedan. Han ger henne en puss på kinden på fotot. Så det hade jag skrivit ut på foto papper o sen ramat in. Hon började t.om gråta en liten skvätt men det hade jag räknat med.
Fina Rocky är mycket saknad. ♥

Johan, Tina och jag.
Och jag är inte så varmklädd som det ser ut, kläderna är väldigt svala av sig! 😉
2014-05-25 20.14.45

 

Mamma tog jätte söta foton på Alex men då Johan o Tina bestämt att de inte vill ha ute foton på honom på internet så får jag respektera det o inte lägga upp bilder på honom. 🙂

//Kockaj

Kommentera

