Helgen

I fredags efter spåret så fick Lindha äntligen med sig sin sadel + en fläskläpp av Yasha haha hem. Haha stackars. Knasalotta som inte bukar hoppa upp i ansiktet.. 😉
Jag fick med mig en krypande fästing, usch!
Men nu är fästinghalsband köpta så hoppas de håller sig undan.

På em. efter en liten tupplur åkte jag o mamma till stan där vi hälsade på Akilles i hans nya hem + skrev kontrakt med nya ägaren. Han verkar må toppenbra och han hade fått en ny sele och en leksaksgris som han älska. :’)

Efter mycket gullande o pussar o hopp så åkte vi därifrån med lättade hjärtan men också med saknad såklart.
Vi åkte förbi Sara som skulle testa kyltäcket på sin hund o det passade bra så hon tog det! Då kan jag köpa ett mindre till Yasha sen när jag får pengarna för det. 😀
Köpte även ett halsband av henne, rosa med reflex till Yasha. 😉

Jag o Yasha (som följde med, och till killes också såklart så hon satt ej i bilen!!) blev avsläppta hos pappa med en påse MAX till mig, mums! Den nya Steak and bacon eller vad den heter va svingod!

Det hände inte mycket mer på fredagen då jag somnade som en stock efter halva dagen i skogen (hann inte sova så mkt efter och nästan inget på natten, uuups.)
Men det va bra för ställde kl. på 06.00 (chockerande för att vara mig) och ja, jag orkade ändå inte gå upp när kl ringde men en timme efter försökte jag kasta mig upp haha så tog med Yasha på en lång morgontur.

2014-05-24 08.43.20-1

2014-05-24 08.44.15-1

I stan blir det alldeles för varmt att gå långa turer mitt på dagen, här på landet blåser det mera. Och tanken med att vara i stan var att träna hundmöten med Yasha men vet ni vad? På 1 timme och 16 minuter mötte vi inte en enda hund! Jag såg endast två st på långt avstånd. Annars brukar det ju krylla av hundar i stan men alla sov visst haha.

2014-05-24 08.43.42-2

Men hon fick sig lite miljöträning ändå, inte för att hon verkade behöva det men det va kul o se vad hon klarade av i stan o det verkade vara det mesta. Broar med vattenfall bredvid o under, inga problem. Ståltrappor, o stålrampar, inga problem. Smala broar med folkmöte, inga problem. Joggande folk, inga problem förutom att hon gärna ville öka farten. 😉
Det enda som va läskigt va en byggarbets skylt, den skällde hon ut men slutade direkt när jag gick fram till den så då våga hon fram o nosa så det va ingen fara sen.
Sen va det lite läskigt när en ”tant” ville hälsa och höll i nån stor orange plastplatta men hon visade inte mycket förutom att hon inte ville fram hälsa liksom.

2014-05-24 08.47.24

2014-05-24 08.47.03

Sen mötte vi inte en enda hund på hela helgen sjukt nog. Så ganska ovärd helg för hundmötes tränande hahah!
Men fick hälsa på min pappa och få min födelsedagspresent.

Sen blev Yasha jätte dålig i magen då hon fått i sig av pappas hunds mat så hon sket inne två gånger o spydde inne två gånger.. Hon säger till när hon vill gå ut men när hon säger till är precis då hon verkligen inte kan hålla sig längre = panik så man hinner inte ut.. Jag va såklart ute med henne oftare men det hjälpte inte.

På söndagen vakna jag vid 5 av pip så jag verkligen kastade på mig kläder o hundgodis, påsar, klicker o nycklar o kastade på henne sele o koppel och sprang ut i hissen där hon tänkte sätta sig !! Men jag fick som TUR va upp henne igen så sprang ut på gatan och 100 meter ifrån gräsplätten satte hon sig mitt på trottoaren o la av världens lösbajs rand efter sig o sen en stor pöl.. PINSAMT men tror ingen såg, ingen va ute iallafall och bättre på gatan än hissen ändå. 😉
Försökte få upp det jag kunde som inte va lika löst i en skitpåse iallafall…
Stackars Yasha skämdes som tusan men jag va neutral så hon inte skulle tro att jag va arg och klappade om henne. Sen tog vi en liten promenad för att se om det skulle va något mer men efter den pölen så blev hon bättre. ♥

2014-05-24 07.38.52 2014-05-24 07.39.05

 

2014-05-24 08.50.19

2014-05-24 08.50.32

2014-05-24 08.50.51

 

//Klumpetassar

Kommentera

