Andra spåret för i år

I fredags blev jag hämtad av Linda som själv har två rottisar som o hennes man tränar o tävlar med, o så åkte vi ut till en skog och la lite spår!
Det var riktigt kul för mig som inte har några hund intresserade kompisar!

Jag tog med mig Moxie då jag senare tog med Yasha till staden senare på em. som jag ska skriva om senare/imorgon.

Eftersom det va ett bra tag sen vi spårade så la jag ett kort spår MEN för första gången hade jag apporter med i spåret, tre st! Efter att jag la mitt spår så gick Linda och gjorde två spår till sina hundar, hon höll i Moxie medans jag gick. 😉

Medans spåren skulle lägga sig så tog vi en fika den lilla skugga som fanns och bland myror haha..
God saft och kanelbullar som hon tog med sig.

Moxie va jätte taggad medans vi väntade han visste redan vad som var på gång och det är ju positivt!

När vi började så va han ganska mycket i luften men han hittade och gick hela spåret och med TVÅ markerade pinnar, ganska bra ändå eftersom vi inte gjort så tidigare. 😀

Efter att Linda gått sina spår la jag ett till, till Moxie vid vägkanten = lite lättare men blev svårt ändå då när jag gick tillbaka gick jag tyvärr för nära spåret så han ville gå över vägen ett litet tag först men efter bara nån stund så kom han tillbaka och spårade helt perfekt OCH HAN TOG UPP FÖRSTA PINNEN O GAV DEN TILL MIG, de andra två markerade han också. :’)
Fatta hur förvånad o glad och stolt jag blev över min virvelvind till hund! :’)

Tittar efter spåret.
2014-05-23 11.07.25

”Kan vi inte köra nu matte???”

2014-05-23 11.07.37

Början på första spåret.

2014-05-23 14.43.46

Bästaste busen bus.

2014-05-23 14.43.59

//Klumpetassar

Kommentera

