Varm dag

Idag har jag tränat lydnad i typ 5 minuter med varje, det var för varmt för både mig o hundarna för o hålla på längre men de va så spralliga så de fick de där minuterna iallafall (haha skrev ialladalla först^^)
Sen gick jag upp o gav hästarna mat så då fick hundarna springa av sig lite energi bland träden bredvid hagen.

Efter det har vi inte gjort så mycket, eller ja jag klippte allas klor och smeta på tassalva på trampdynorna då de har varit lite torra, Moxie fick även näsan insmord då han är rosa vid näsan som inte tål solen så jätte bra så det kan bli soleksem så han fick på sig lite solskyddskräm. Jag är ganska noga med det då min pappas förra hund (samojed blandis) fick jätte mycket eksem en gång så det börja blöda o massa. 😦
Så ni med hundar som har rosa vid näsan HÅLL KOLL så det inte blir något nu när solen är så stark. Sen är det viktigt att ni tar någon som inte är giftig om de skulle slicka i sig det!
Och eftersom det var så himla varmt så fick töserna en dusch av vattenslangen så de blev svala, Moxie fick ha på sig sitt nya kyltäcke då han inte vill gå i närheten av vattenstrålen. 😉
Jag har ett kyltäcke till Yasha också meeen det är lite för stort så tänkte ev. köpa en storlek mindre om min ev. köpare på det vill ha det. 
Men om hon sen inte vill köpa det efter att ha testat det kommer jag nog använda det ändå då täcket är så bra att man kan ändra storleken ganska mycket både runt magen och runt halsen, men vore ju lite roligare att ha ett som passar lite bättre. 😉

Sen tog vi det lugnt, jag satt på trappen o njöt medans hundarna gick emellan att ligga i solen och att ligga på trappen i skuggan. ♥

Invigde även mina shorts jag fick av mamma i present!

//Håll pilen över bilden så poppar det upp text på vissa foton.
Tryck på bilden för att se större.//

Haha Yasha är inte alls nöjd på sista fotot men tog bara två bilder för att skicka till den ev. köparen av täcket. Det är inte knäppt därför det ser ut som ett tält. 😉

//Klumpetassar

Lämna en kommentar