Sömnlös natt

 

Inatt har jag inte kunnat sova ett endaste dugg, jag har varit jätte trött men samtidigt rastlös så det gick verkligen inte.
Direkt när det började ljusna så tog jag ut hundarna och gav de frukost sen gick jag upp till stallet och gav Neppe sin frukost medans jag satte på Ronja sin utrustning då jag ska betsla henne varje gång vi är i stallet nu så hon kanske slutar bitcha sig. Hon total vägrade först så då longerade jag henne ett tag i grimman, eller ja longerade så gott det gick iallafall hon har väldigt svårt att fortsätta gå framåt hon stannar ofta eller vänder in mot mig men efter ett litet tag gick det bättre. Får nog longera lite oftare!

Efter några varv så gick vi in i stallet igen o testa bettet ännu en gång och efter lite fightande så gick det och så fort det är i munnen så går det hur bra som helst. Tokstolle.
Gav henne uppblött pellets i handen för att belöna och massa kli på manken sen tog jag av tränset igen och gav frukosten till henne så den blev som belöning också.

Neppe har lyckats få av sig omslaget om hoven inatt men han va inte lika öm längre så ett tag måste det ha suttit på iallafall. Får kolla till hoven lite senare om vi måste lägga om ett till, han reagerade lite när jag tröck men när han gick på gruset från stallet ner till hagen reagerade han ingenting utan gick på som vanligt o det är ju på gruset han reagerar på alltid annars när han går på det.

Så nu är hästarna i hagen men slangen va frusen från natten (va det så kallt?) så vatten får de vänta på ett litet tag, den borde va tinad om någon timme det verkar iallafall som att solen är på G. De är såklart inte utan vatten utan det finns ett vattenhål i hagen med vatten kvar i fortfarande men det håller på o torkar ur så därför får de i badkaret också.

 

Hundarna har varit ute en andra gång redan o jag ska ta det lite lugnt, får se om jag kan sova nån timme o sen kanske sätta upp en rally lydnads bana, agility hinder eller kanske ett spår?? Har inte bestämt mig ännu. 😉

Ta’t Lugnt i värmen. ♥

//Klumpetassar

Kommentera

