Nyinköpt, miljöträning + löp

DSC_0360

Idag åkte mamma, jag, Alli (för miljöträning) och min mormor iväg för att hälsa på mormors bror som har fyllt år så då passa jag på att hämta ut två paket jag fått, på två olika ställen…;P Ett paket är till mig själv från oriflame med lite olika saker och det andra är till hundarna från tuggmästaren med massa godis o ETT ben, det skulle va TVÅ stycken så där blev jag besviken men mailade dom om det då det va hjorthorn o de är ju inte så himla billiga direkt.. 😦

DSC_0361 DSC_0358
Det lilla läppstiftet, de två små provpåsarna och after sun fick jag med gratis! 🙂

Sen stannade vi till vid Maxi för vi skulle köpa med lite fika o då tog jag Alli till Arken Zoo för att miljöträna henne lite o se hur hon betedde sig medans de andra gick o köpte fikat. Det gick jätte bra men hon va väldigt dragig men hon skällde ingenting, inte ens på kaninerna på andra sidan glasdörren. 😉

Sedan åkte vi vidare till Gösta som han heter, väl där gnällde hon o va lite stirrig så då gick jag ut med henne en stund det visade sig att hon va bajja nödig. Hon pep lite efter också men lugnade snart ner sig men när vi satt o fikade o Alli låg o sov vid bordet men sen flyttade sig lite såg jag BLOD! Det visade sig att hon fått sitt allra första löp så inte konstigt att hon var lite gnällig!

Så när vi åkte därifrån så stannade vi till vid Djurmagazinet o släpa me mig henne in för att testa tikskydd o där inne va det inte lika roligt, hon är ju lite i spökåldern så vissa grejer är ju så läskiga o så va det tråkigt. 😉 
Det hjälpte ju inte heller att han som hjälpte mig, inte hjälpte mig… han kollade ut storlek men jag fick ingen hjälp att testa dom fast han såg att jag behövde hjälp då hon inte ville vara still o det va inte lätt att trä på skyddet med en hand o hålla kopplet med den andra medans hon gick omkring kan jag säga! Men efter en stund kom den på o den passade så den fick följa med hem, det är ju inte så trevligt med blod i soffa o säng osv men får se först hur renlig hon är men kan va bra att ha hemma ändå!
Xet har ju en trosa hon också för hon är inte renlig alls, det skulle va blod överallt om hon inte fick ha det på sig.
Dock märkte vi idag att hennes har gått o blivit hård där man sätter själva skyddet (binda använder vi som vi klipper till) så när vi åker till bruksa imorgon ska hon få en ny, likadan som alli’s om det finns i hennes storlek. 🙂

DSC_0357

Efter Djurmagazinet drog vi vidare mot Grannården och CityGross, de ligger bredvid varann. Medans mamma o jag va inne en snabbis o köpte hästmat på Granngården och mat o annat gottis till oss på CityGross så vaktade mormor Alli i bilen med fönster nedvevade och öppen bagagelucka såklart, jag hade tänkt stanna men mormor orkade inte gå så då hjälpte jag mamma i affären istället o väl var väl det gör på Granngården blev det en ny hundleksak o på CityGross lite mer hundgodis, ridvantar/koppelvantar (fingervantar med små knoppar på) och gratis hästgodis! 🙂

DSC_0350 DSC_0351 DSC_0352

Leksaken var verkligen värd pengarna!
Den va jätte rolig enligt mina kräsna hundar och den var skön att hålla i för mig när man ska kasta osv.

DSC_0356 DSC_0359 DSC_0360 DSC_0361 DSC_0363 DSC_0364 DSC_0367 DSC_0369 DSC_0370 DSC_0371 DSC_0374
Inte ens en titt gav hon trosorna, alltså hon reagerade ingenting när jag testade dom hemma! Haha dock.. glömde jag bort dom så hon råkade kissa ner dom när vi va ute.. HELT mitt fel! 😦

Jag har även ett till paket på väg undrar vart det har tagit vägen???

 

//Klumpetassar

Kommentera

