En superglad- o en mindre glad hund + löp???

 

Idag har mamma o jag fixat i mitt rum hela dagen, möblerat om lite, dammsugit, tvättat golv, bytt sängkläder, fått upp sänglampor och fått upp rullgardinen äntligen så slipper jag har ett lakan för fönstret. 😉
När vi klara kom mormor hit, hon ska va här ett par dagar, får se hur länge jag står ut haha. Nä men jag älskar såklart min lilla mormor men kan inte låta bli att tröttna lite på hennes sätt. Men försöker att hålla humöret uppe o va trevlig fast hennes tjat o hennes konstiga saker hon får för sig. 😉

Moxie tyckte det va väldigt tråkigt när vi höll på o städa hela dagen så idag tog jag ut min cykel ur boden bakom huset o tog en premiärtur med honom.

2014-04-23 17.07.33

Tog det lugn såklart och lite kortare än vanligt eftersom vi inte cyklat sen i början på hösten förra året. Vi började ju lite cykelträning förra året för första gången o cyklade inte så himla mycket då så trodde han skulle va hoppig o vilja bita i däcken som de första gångerna vi cyklade. Så fort jag tog fram kopplet fattade han att det va nått på gång o sen när jag tog ut cykeln så såg man nästan stjärnor som tändes i hans ögon, han kom alltså ihåg hur kul det var redan när jag tog ut cykeln!

Han skuttade lite o tänkte bita i däcken när jag cyklade ner med honom lös till grusplanen framför huset där jag kopplade honom och cyklade iväg o han bara njöööt, inget skutt eller ens något försök till att bita i däcken det enda var att han ville va lite långt ifrån cykeln o han lyssnade inte jätte bra, han ville bara köra på, inte köra på som i full fart utan han ville bara fortsätta framåt utan stopp eller nånting. 😉 Han travade på fint iallafall o det va kul att se att han njöt så mycket men tog bara en tur på 10-15 minuter sammanlagt både för hans skull o för min, det är riktigt jobbigt att cykla på en gropig grusväg när man inte är van haha!

Det är inte så varmt som det ser ut på bilden, när ja tog turen var det svalt ute och lite blåsigt så han tog inte skada av att det va för varmt.
2014-04-23 17.10.22
Sen ser han så rolig ut på bilden, ser ut som att han har två pucklar på ryggen vid selens början o slut haha men det är bara pälsen som står upp. 😉

Jag hade tänkt att ta en lång promenad eller testa att cykla med Alli också men medans jag var ute med Moxie bajsa  hon löst inne en gång o spydde två stora pölar o sen spydde hon en gång till när jag va hemma så hon fick ta det lugnt istället. Hon har int espytt nått mer sen dess iallafall men hon bajsade löst ute. Får hoppas hon bli bättre snart, hon är fortfarande pigg och glad iallafall så det är ingen större fara med henne. 🙂
Är riktigt sugen på att testa att cykla med henne o se hur hon kommer betee sig men först får hon bli bra i magen. 

 

Förresten så har Xet börjat löpa! 😮
Är lite förvånad då hon bara brukar löpa 1 gång om året o det brukar vara runt då när man ska ha kräftskiva så får se om det här blir gången för i år eller om hon kommer komma i ett till löp senare. 😛
Moxie o Killes har inte reagerat nånting alls än, inte ett endaste sniff. Har Moxies akuta kastrering (pga. skada på pungen) gett resultat på hormonerna eller kommer han bli tokig ju längre in löpet kommer? 
Får hoppas han inte märker nånting. 😉
Annars flyr vi in till stan, beror på hur pass stressad han blir om det är kontrollerbart så vore det ju super om han kunde stanna o träna på att kunna vara runt löptikar men jag tänker inte utsätta honom för det om han kommer må så pass dåligt att han inte vet vart han ska ta vägen. Även om vi har grindar o kan sära på dom så är det bara taskigt att låta honom må så dåligt, enligt mig iallafall så då ”flyr” vi hellre.
Det ska bli ”kul” o se hur han reagerar sen om han har förändrats med driften eller om han är så stressad som han var förut.
Men vore skönt om det är kontrollerbart som skrivet, mest för hans skull. Mitt lilla hjärta. ♥

Kommentera

