Moxies träning går framåt

 

Alltså hundarna igår…..får nästan tårar i ögonen för de va helt underbara!
Inte helt felfria men ack så mycket bättre än förut.

Min kompis Fia kom ut för att rida en runda på min häst Neppe så jag följde med o gick med Moxie och Alli.

Först va Moxie lite sisådär med Neppe o det förstår jag, senast blev han ju trampad på tassen stackarn o sån tur vi hade att det inte blev någon skada av det. Helt sjukt.
Först gick vi en bra bit bakom dom men då blev Moxie lite hysterisk så jag bad Fia att vänta så vi kom ifatt o gick bredvid fast på andra sidan av grusvägen o det gick superbra!

Alli brydde sig ingenting om Neppe.
Första gången Neppe travade iväg så drog de lite extra men de va lätta att få fokus på mig igen, det va lite svårare när de travade tillbaka mot oss men inget jobbigt, lite gnäll o något hopp från Moxie.
Resten av gångerna brydde han sig knappt förutom att de båda drog lite extra men inget gnäll eller skutt, ingen stress bara att de ville framåt lite fortare. 😉

Varken Moxie eller Alli reagerade på alla hästarna vi gick förbi i deras hagar.

Sen gick vi förbi två jakt hundar i en hundgård o vet ni vad??
Moxie brydde sig inte ett skit!!!!
Alli skällde lite för att de skällde men Moxie gav inte ifrån sig ett endaste ljud!

Sen gick vi förbi en gapande hund till fast den va lös på en tomt med staket, samma där Alli skällde lite men Moxie brydde sig inte!!!!!! :”””””)

Helt sanslöst från stresshund som bara MÅSTE fram o hälsa till att inte bry sig ett dugg!
Sen kan det bli annorlunda sen i stan men den här dagen kan jag gotta mig åt länge för även om det är annorlunda i stan sen så gick det här på landet nu som inte gick förut, det går framåt. 😀

Kommentera

