Inomhus lydnad

Som rubriken lyder så körde jag ett lydnads pass inomhus. Jag gjorde de moment som han kan ganska bra, som fot, hopp över hinder och ställande som uppvärmning sen träna jag på det han inte kan riktigt platsläggande och läggande. 
platsläggandet träna jag bara att han ska ligga kvar medans jag gick runt lite i rummet o det gick ganska bra, han ville kolla när det vart störning (mamma o akilles) men efter att jag sa plats och visa med handen så la han ner hakan i backen igen så han lyssnade iallafall direkt igen när det var störning. Det svåra är att han oftast inte vill ligga med bakbenen under sig utan han vill gärna ha dom på sidan, vet inte om det är nått problem? Får de ligga så eller ska jag fortsätta träna på att han ska ha benen under sig?
Med läggandet så har vi inte kört det så jätte ofta så är fortfarande i ”visa hur man gör stadiet” haha alltså sa ligg och så visa jag med handen men efter några omgångar så behövde han ej handtecken, duktig vovve!

Han är riktigt duktig inne.. ute blir det för mycket störning. ALLT är störande ute, bilar, fåglar, vind, gräs, ja allt. Men det ska det bli ändring på såklart.

Eftersom han ville fortsätta med något efter det men jag ville inte köra för mycket lydnad då han va så duktig så ville jag sluta medans det gick bra så fick han träna på att leta upp mina nycklar bland ”skräp” (tidningspapper på golvet) och även ett hundhalsband sen fick han apportera och kasta skräpet i en bunke istället o det bra som tusan.
Snart kan jag nog utöka ”nyckelsöket” genom att lägga de i något annat rum o sen prova utomhus! Även med halsbandet det kan va bra att han kan det eller hur Sara? 😉

Efter det vart han någorlunda trött ändå. 😉

2014-02-26 01.23.56

 

Kommentera

