Stallet hel dagen

Idag har jag o Moxie fixat i stallet hela dagen! 🙂

Vi började dagen med att fodra och ta ut Ronja, sen fodra jag Neppe och tog ut massor med hö i hagen.
Jag mockade sedan ur Neppes o Ronjas box riktigt ordentligt, la in ny halm och fixade hö i Ronjas hönät, bytte vatten och la i pellets i krubban. Städade sen sadelkammaren och rensade på grejer som kunde kastas eller läggas upp ovanför på hösskullen eller vad utrymmet ovanför stallet kallas (haha) där vi har skåp. Rensade ut ett skåp och några krokar i sadelkammaren som tjejen som har Dimman här kan ha sina grejer i/på. Blev riktigt bra faktiskt!

Moxie va helt ok under hela tiden, han va lös tills en stund på slutet då fick han va instängd i en box så länge när jag gick upp o ner för stegen o inte kunde ha koll.
Han lyssnade nästan hela tiden, lite testade ha mig genom att stå o glo o inte lyssna men fick han oftast att lyssna sen ändå. Huvudsaken va att han lyssna när vi gick o tömde kärran vid gödselstacken, då va han riktigt duktig. 🙂
Men mer träning behövs! 😉

Sen när stallet var klart och Ronja var inne gick vi ner o gav hästarna mer hö och pellets till Neppe och nu sover Moxie gott och jag ska ta o käka lite! 😉

Kommentera

