Pissdag

Igår var en riktig pissdag! Usch!

Gick upp o fixade med hundar o hästar, gick promenad med Neppe och Moxie eftersom jag nån gång kanske vill att Moxie kan följa med på ridturen men så gör Moxie ett glädje skutt upp på mig o vidare i luften gör han en halv volt o landar framför Neppe och Neppe trampar honom på tassen därav Moxie får panik, jag får panik o tror att Moxies tass ska åka av så han slet o drog så knuffar Neppe åt sidan , Moxie kommer loss o biter Neppe i täcket men Neppe är kolugn o jag lyckas lugna ner den halvt skrikandes hunden o går till stallet som va bara 10 meter bort. Släpper in Neppe i sin box o undersöker Moxies tass. Jag fick klämma o känna men ingen reaktion så förhoppningsvis så hann jag reagera tillräckligt och hoven placerades ”bra” så det inte knäckte något i tassen, tur det va ganska mjukt underlag.

Så för att se så tog jag ut honom o Ronja på en promenad på 10 meter för att se hur han va med tassen och mot häst liksom men det va lugnt. *pustar ut*

Sen släppte jag Ronja så hon fick springa ner till hagen så tog jag ner Neppe o Moxie gåendes.

Sedan fixade jag massa hö o gav de o tänkte att mamma skulle bli glad eftersom hon är sjuk så hon slapp hjälpa till men hon va på jätte dåligt humör så fick utskällning istället haha. Bara för att jag ville in till stan en snabbis för vi ändå skulle åka o handla hästmat.. Det va ju..kul…

aja.. Sen på natten kunde jag inte sova riktigt så gick ut o gav hästarna lite mer hö och tränade samtidigt på inkallning med Moxie eftersom han vill sticka jämt så fort det blivit lite mörkt ute men det gick jätte bra! Så det va det enda bra på hela dagen.

Förutom att när jag va inne i stan den där snabbisen så tog jag hål i öronen, 2 st nya på varje öra!

2014-02-18 23.14.03

 

Men jag får ha stor koll på tassen ett bra tag, är fortfarande orolig men tror inte det va ngn fara då det inte va under så lång tid och jag får klämma ganska hårt på den utan någon reaktion alls. Men han ska vaccineras på måndag så då ska jag be de kolla på den.

 

Kommentera

