Finaste

Therese la upp denna bild på hennes fb, hon o Maya + hennes dotter o ponny va ute på promenad. Så söta! 
(Jag frågade såklart om jag fick ta bilden o det fick jag.)

Ihopsläppet hade gått jätte bra och hon blev kompis direkt med de andra hästarna. :’)
Mamma blev dock ledsen när jag visade bilden..  önskar jag kunde göra något för att få henne gladare men jag vet att det inte går.

1898166_10152055138603953_1347597500_n

 

 

Förövrigt tycker jag jätte synd om Neppe också som saknar henne massvis..
Förut var jag ute och fodrade honom, lämnade hinken och skulle gå tillbaka för att hämta Ronja o då låg han ner i hagen fy vad han skrämdes trodde ju nästan han hade kolik eller nått för han reste sig inte när jag gick emot honom och heller inte när jag va framme som han alltid gör annars. Men det rumlade som det ska i magen på honom och han myste sååå dant när han fick kli på halsen. Tror han va lite ”deppig” bara över Maya.. Han orkade inte riktigt, det syns i ögonen på honom. Men han blev gladare av kel o sen när Ronja kom emot oss för hon undra ju varför jag struntade i henne så reste han sig upp o gick o åt av höet.

Efter att jag lämnat Ronja omskött i stallet så gick jag tillbaka för att kela lite med Neppe men innan det gick jag o hämtade lite mer mat och klickern o började med att klicka in honom lite grann! Får se om vi kommer vidare med det men det är en början iallafall. 😉
Det är dyng halt på vägen så får se om det har försvunnit lite imorn så kanske vi kan ta oss en liten promenad annars får de nu ha sin ”vintervila”.

Kommentera

