Vinterkul

Jag har ett gäng vinterbilder på Moxie men får lägga upp dom i omgångar det är en del. 😉

Selen har han på sig för att vi skulle träna pulkadrag efteråt eller om vi gjorde det innan? Haha.
Och Jaa Moxie har täcke på sig.
-Varför?
jo för att han har varit lite frusen när han är utan eftersom vintern kom så plötsligt och han skulle få dragträna då vill jag inte att han ska vara frusen o stel när vi kör igång eller bli kall efteråt när vi varvar ner. Även om han är långhårig så kom han inifrån (såklart) där det va varmt och sen kallt ute = ”chock” och inte bra för leder. + Han trivs i det.

Bara för att man har en långhårig hund betyder det inte att han inte kan frysa eller få stela leder, har fått en del frågor om varför jag har täcke på en långhårig hund just därför jag skriver detta. 😉
Sen är jag ingen expert men det är min åsikt om täcke på honom och jag märker ju om han skulle må dålig av det eller om han skulle bli för varm så skulle jag såklart ta av det eller ha ett tunnare. 🙂

DSC_0076 DSC_0077 DSC_0096 DSC_0097DSC_0099 DSC_0100 DSC_0101 DSC_0102 DSC_0103 DSC_0104

Kommentera

