Flygande tur igår

image

Haha ja herrejisses alltså, jag va HELT säker på att jag skulle åka av för jisses vad hon hoppade åt sidorna när jag försökte sakta av och sen styra bort från stolpen, helt sjukt att jag kunde hålla mig kvar utan sadel, jag hängde ju på sidorna varje gång hon hoppade åt ett håll. Det läskigaste va att efter stolpen sikta hon mot vägen men som tur var så sprang hon inte ut på den utan hon fortsatte på kanten av fältet tills det tog slut. Men det gick bra och jag skulle landat ganska mjukt ändå om jag skulle åkt av. 😉
Det va nog maten och stallkompisarna som lockade henne hem, stallet va ju efter fältets slut så jag förstår henne men det har aldrig hänt förut så blev lite chockad haha! Gullerumpa.

Det som jag är stolt över förutom att jag kunde sitta kvar (hehe) är att Neppe va ju med och han va LUGN(!) Visst så ville han självklart springa efter i full fart men han var kontrollerbar och inget studs nånstans. Om det varit för ett år sedan så skulle han bockat av Fia. Neppe bus börjar bli duktig han. ❤

Kommentera

