Vilken dag

Den här dagen har varit så himla bra!

Jag o Fia tog Maya o Neppe till ridhuset för en sista tur för mig o Maya, sen kom Emma o Dimman också. 🙂

Vi började med att rida ”dressyr” fast det kan man inte riktigt kalla det men typ uppvärmning i nån timme bland andra hästar. Det gick över förväntan faktiskt! Men hon tyckte det va lite jobbigt med de andra hästarna för hon ville gärna vara bakom alla när de kom bredvid från volten tex. men annars höll hon sig på spåret. 🙂
Jag red barbacka också då jag lånade ut Mayas sadel till Dimman men det va bara bra, jag känner mig mer säker barbacka än med sadel då jag känner mer samspel med Maya, riktigt jävla skön känsla.

Sen stack de andra hästarna och då tog Emma fram ett hinder som hon hoppade men medans hon gjorde det så fick Neppe o Maya vila lite. När vi satte igång va Emma o Dimman klara så då var vi där helt själva jag o Fia.
Vi har ju inte hoppat många gånger o de gångerna har vi använt oss av sockerbitar och väldigt låga hinder som de knappt våga sig över. MEN IDAG åh jisses… Vi hade ett hinder med sockerbitar o ett med hinderstöd och båda hindrena gick bra! Stöden som förut varit så läskiga gick bra idag! Fast vi inte ens tränat på hinderstöd. Men de har väl blivit säkrare med oss då de har haft samma ryttare nu ett bra tag o sen blivit lite mer igångsatta.

De hoppade faktiskt med glädje och ganska högt t.om!

Jag är sååå himla superduper nöjd det gick väldigt över förväntan!

 

Det tråkiga är att hon ska säljas nu när hon blivit så duktig. Men känns ändå bra att sälja en ridbar häst och att hon blivit så pass duktig, riktigt stolt är jag över henne. 🙂 Och Neppe såklart!!!! Han som haft riktigt svårt börjar också blir duktig och börjar få mer form på halsen fast det är jobbigt att få ner den där stela travar halsen. 😉

 

Jag är så himla glad alltså, det går inte att beskriva men som sagt också så himla ledsen.

Kommentera

