Fina bus Maya

Jag o Fia va ute o red i söndags, jag på Maya o hon på Neppe. Vi tog en lite längre tur än vanligt då det va ganska länge sen o båda hästarna behövde få röra på sig lite mer så vi red till utkiksplatsen och sen tillbaka genom skogen, tog ca två timmar. 🙂 Mot utkiksplatsen hade någon tagit en liten grävare och gjort ett stort. brant och djupt dike mitt i vägen och stallt grävaren framför.. så vi fick rida i kanten av fältet o det gick ju men va lite jobbigt tyckte Maya som sjönk ner lite i leran. 😉 
Vi tänkte ta samma väg tillbaka men red lite längre på vägen då o tänkte hoppa över diket där det inte var så långt emellan o Neppe klara det galant men Maya totalvägra haha men tror absolut att det va pga. mig då jag vart lite mesig, red barbacka det gjorde inte Fia. 😛 Så vi fick rida tillbaka en bit medans Fia o Neppe väntade på andra sidan, sen när vi kom på rätt sida så tänkte jag trava ifatt men då fick Maya sprall i benen o drog över fältet hahaha tur jag har balans! Hon drog mot andra sidan bort ifrån Neppe konstigt nog, hemåt kanske. 😉 Hon tänkte bocka o ha sig kände jag på henne men hon orkade inte riktigt pga. underlaget. Men hon va inte svår att få ner i skritt igen o styra mot Neppe, både hon o jag tyckte det va kul. 🙂 
Maya har gått ner i vikt och fått mer kondis och det märks verkligen hon är piggare och mycket gladare. Skritten går fortfarande som mer lunkande men hon driv i både trav och galopp. Mycket kul! 

Kommer sakna henne riktigt mycket, hennes busiga men även lugna hon. Jag kan nog inte hitta en annan häst som jag kan känna det här trygga med, att jag kan rida på henne barbacka medans hon busar loss utan problem att sitta kvar. 

Kommentera

