Bloggtorka

Hade ju tänkt försöka skriva mer men det händer inte mycket alls nu så ganska trist.. Hundträningen har jag lagt på hyllan ett tag så får Moxie får lite mer sug sen när vi startar igen.
Jag har dock börjar rida mer och har även provridit inackorderingshästen Cloudy Morning ”Dimman” och det gick ganska bra för att va första gången, men jag hittade inte hennes galopp ”knapp” fick bara upp henne i en riktig travar trav men den ska tydligen finnas så bara att testa igen nästa gång. 🙂 Tyvärr är hon halt nu i ett bakben, tror inte hon är van vid terräng hagar då hon går o snubblar omkring på stenar o rötter men det tar nog inte lång tid tills hon vant sig.

Maya skulle ju åka till Älvsjö på prov hos en tjej men hon ångra sig nu två veckor innan.. folk alltså. Men har fler intresserade och då får vi ha vår fina pärla ett tag till. ♥

 

Hur var ert nyår? Min kväll va ok, trevlig till en början sen blev det riktigt dåligt o sen blev det ok.
Först gick jag till två kompisar som va några kvarter bort från min pappa där jag va och där var jag nån timme sen fick jag skjuts till två andra kompisar som hade lite fest och där var det trevligt också till en början men sen urartade det riktigt rejält tyvärr och det va såååå nära att jag polis anmälde en kille. Jag vill inte ta upp vad som hände eller vem det var men fyfan säger jag och det va INGEN förutom jag som sa ifrån först förutom långt efter när det vart ännu värre… de andra satt bara o garva åt honom först.
Ett tag efter händelsen tänkte jag dra till en annan fest men den jag kände mest skulle inte stanna kvar så sällskapade hemåt då istället (bor porten bredvid min pappa) men jag fortsatte sen förbi eftersom pappa skulle lånat ut mitt rum till hans sambos syster o karl men blev inte så sen då de var sjuka men då hade jag redan fixat sovplats hos en kompis så gick till honom istället och somna som en stock.

 

Jag lovade ju lite julbilder på djuren som jag inte lagt upp ännu men de kommer snart!

 

Jag blir så uttråkad av vädret grått o trist, känns som oktober men snön ska ju tydligen komma yay! Dock kommer det säkert bli riktigt svinkallt då också o då kommer jag avlida…

 

De flesta veterinär räkningarna är betalda nu iallafall men det lär bli fler, vi måste ringa till veterinären igen för en koll på Neppe då det ser ut som att han har ont i ögat fortfarande.. lilla plutthäst.
Jag är riktigt sugen på att komma igång mer med ridningen men jag vill ju inte köra riktiga pass med Neppe utan det får räcka med skogsridning än så länge så han får lite motion iallafall men jag får ju låna Dimman när hon blivit bra i benet, lär gå fortare att bli bra än Neppes öga.

 

Jag har också äntligen tagit tag i att duscha Moxie, det behövdes verkligen! Förra gången hade han nästan panik när jag duschade honom (mamma hade duschat honom tidigare och kanske inte tänkt på att han är rädd om svansen?)    Men den här gången var han jätte duktig, jag börja med att kasta in godis på golvet o sen satte jag igång o då va det nästan ingen fara, hans såg olycklig ut o smög sig närmre utgången ibland, gjorde två små gnäll men inget mer, fick t.om tvätta svansen o det va där gnällen kom men han gnydde bara till två gånger sen var det nog. 🙂 Sen efteråt fick jag också borsta svansen med två gnäll där också men där tog jag hjälp av godis på golvet. Sax ljud tycker han inte om vet inte varför för har aldrig hänt något men han tycker väl att det är konstiga saker men ändå fick jag klippa bort en tova bakom örat på honom o han satt knäpptyst o helt still. Duktig Moxie Boy! ♥

 

Imorgon.. eller idag.. ska vi åka o handla hund- och hästmat, hoppas vi kan hinna förbi hööks också kanske, skulle va kul o titta in en snabbis. Vill köpa tränset till Neppe men har bara fått hälften av pengarna för det än så länge (av en tjej som ska betala det.)

Kommentera

