Hej världen

Va ett tag sen jag bloggade nu och tänkte försöka komma igång igen, det har varit så himla jobbigt nu en lång tid så tog en liten paus och bara va. Först skadades två hästar, varav en blev frisk efter en vecka, sen skadades Moxie o blev tvångs kastrerad, jag hoppade av kursen på Af, sen fick vi reda på att den andra hästen kanske inte blir frisk o kanske måste operera bort ögat, sen fick vi reda på att vi har en skit försäkring till hästarna och inte har tillägg på medicin??? Fast vi pratade med en snubbe på försäkringsbolaget för att få en BRA när vi skaffade hästarna.. så känner oss väldigt lurade och därför kanske vi måste sälja en av hästarna (vi har tre) så det är himla tufft just nu..

Sen skulle mormor komma ett tag och visst jag älskar min mormor men hon är väldigt, väldigt jobbig och påfrestande så jag tog Moxie och flydde till stan en vecka, han fick träning av en tjej Zabina som ville ha med honom till hennes skola där han fick öva på att va med andra hundar, va i en hundbox, tricks och inkallning typ. Väldigt bra minsann. 🙂
Jag passade då på att gå ut en dag och hade svinkul för en gångs skull, sen blev jag sjuk och Moxie blev helt koko och jag fattade inte varför först, tänkte om det va vädret då när stormen va men det fortsatte i flera dagar och kom sen på LÖPTIKAR och då flydde vi till landet istället. 😉
Ingen av oss mår bra när han är sådär så det är bättre att åka ifrån dom då jag får noll kontakt med honom och han gnäller/skäller, studsar, gör volter o ja massa konstigt.

Mormor var kvar och det var verkligen knappt att jag orkade den dagen ensam med henne då mamma va borta o va barnvakt, men jag tog mig egenom det och fick världens erbjudande på kvällen att jag skulle kunna få åka med en helt främmande kvinna till hundmässan dagen därpå (söndagen) och jag tackade självklart JA!!!

Jag hade svinkul på mässan och är så glad att jag vågade tacka ja och fick träffa några från Dv och se massa olika hundar. Köpte med mig massa hundgodis, lite leksaker och även två skålar till Moxie som jag ska ha hos pappa då han fick mina andra som va så himla stora, de är bättre till hans leonberger. 😉 Men eftersom  pappa fick dom av mig sa han att han skulle ge mig pengar för skålarna sen så det är som att han köpt dom åt mig. 😀

Så nu känns allt en aning bättre när jag fått lite livsglädje igen. Längtar som tusan till sommar för jag har redan nu bestämt mig för att RESA och träffa massa folk i sommar!

 

Annars så har ju snön kommit nu och Moxie är jätte Happy. Jag gillar också snön men inte halkan….

 

Pipleksaker- katten, grodan o den gula saken med öron köpte jag på mässan, svinbra till inkallning. 🙂

43427_1386577374

En stoooor godis påse

 

 

38921_1386577392

Massa godis

11419_1386577410

Massa GRATIS dentastix!

67458_1386577466

Vinter

 

31468_1386587190

Kommentera

