Kl: 05.00

Oj vad gör jag uppe såhär tidigt? Riktigt chockerande för att vara mig och JO jag har faktiskt sovit och inte varit uppe hela natten. 😉
Min pappa kom och hämtade mig och Moxie igår kväll sen somna jag som en stock, va riktigt trött efter hund och hästjobb hemma o sedan massa handlande med mamma. Det blev lite nya hundgrejer och lite grejer till mig själv och sedan mat o sånt då.

Till mig själv köpte jag två handkrämer (har lite halvfobi? för torra händer tycker det är riktigt äckligt på mig själv), ett par urmysiga tofflor, Natusan kids balsam spray (luktar så gott och bra för håret, möööms) och ett par lösogonfransar. 😉
ÅÅÅH och snällaste mamma köpte en mega mysig blå/turkos FLUFF tröja till mig!<3 Mega HAPPY! 😀

Till Moxie blev det iallafall ett lila anti glid koppel, en nylon tuggring i choklad smak (han är dock lite skeptisk mot den än så länge) och ett par hundSKOR. Blev dock inte så nöjd över skorna så ska nog lämna tillbaka dom och skicka efter ett par andra istället. De här va svåra att ta på, stela och ingen bra följande form till bakbenen, de va även hårda inuti av stålinlägget. Nä de kändes inte alls bra faktiskt så det va riktigt synd det va så himla bra pris för dom (ca 300kr) och för de andra som verkar lite bättre kommer det bli det dubbla och det känns vääldigt saftigt för mig som arbetslös. Tråkigt!

Mamma köpte också en boll till Akilles, den ser ut som en flerfärgad tennisboll fast myyycket större och hårdare och den var på REA halva priset nått sånt om inte mer faktiskt. Trodde den skulle hålla för den va ganska hård och kändes bra meeeeen efter 10 minuter lekandes med sig själv gick det hål på den… och det va inte så att han tugga mycket på den heller så det var riktigt tråkigt också men aja han hade kul för stunden iallafall och ja den dog ju inte helt blev ju bara punka på den så han kan nog fortsätta leka med den ett tag till tills han inser att han kan bita o dra sönder den. 😉

Nu virra jag bort mig lite i gårdagen så nu till NU, eller sen .. Ska snart upp (buhu tidigt) för att packa en lite påse med Moxies leksak, godis o bajspåsar för Moxie ska på utflykt! Utan mig.. hur ska jag klara mig???? Nä men skämt åsido kommer va lite nervös för han ska följa med en tjej som ville låna honom och ta med honom till sin skola, hon går djurvårdslinjen tror jag (om det inte var hundlinjen men nästan helt säker på djurvård) Så jaa det får hon det blir jätte bra träning för Moxie och OM det går bra där idag så ville hon låna honom över natten och sen på lördag dag också för de ska ha öppet hus på skolan då o fixa lite med hundar o så och det vore ju jätte bra träning för Moxie och vistas bland mer folk och andra hundar då också så jag hoppas det går bra och att de kommer trivas ihop och att hon klarar av honom vid hundmöten (då han vill hälsa på alla hundar och blir lite frustrerad, speciellt nu när det va länge sen vi va i stan). Därför de ska ha en liten prövotid idag först men hon verkar duktig med hundar så det kommer säkert gå bra. Hoppas jag. 🙂

Kommentera

