”Det är väldans ruuuligt” säger Moxie

cyklade en bit med Moxie idag igen, han verkar älska det! Han fattade direkt vad det var frågan om när jag tog fram ”cykelkopplet” och sprang i förväg dit där cykeln står, sen tog jag fram den men glömde min halsduk så sprang in o hämta den o då stog han o väntade vid cykeln o kollade på mig med en blick ”ska vi inte cykla?:(” ❤

På dit vägen är han för mycket framåt o drar men han mötte en hund som han stannade för så jag ledde cykeln då men han va ej svår att få dän o gå vidare. Dock ville han jaga ponny och katt sen men va inte mega svår att få bort därifrån heller fast jag höll på att vurpa hahah men han stannade till när cykeln slirade o jag bromsade för fullt o det lät i gruset. xD Men det är riktigt bra träning för honom.

På hemvägen är han perfekt! Förutom när han va tvungen att bajsa^^ Han travar bredvid mig och har koll på mig även fast det inte vankas godis.

 

Kommentera

