Höst

Idag började skolan igen.. Det va inte så roligt då jag knappt sovit två timmar ens då jag först inte kunde somna och sen när jag somnade så vaknade jag hela tiden!? Gick iaf upp och tog lite proviva och en energi dricka och hoppade sedan in i duschen och blev sedan skjutsad till skolan. Trodde jag skulle komma 10 minuter försent först så stressade som fan! Men väl där … va det ju ”pluggtimme” alltså läraren kom inte förrän efter en timme! Åh jisses va jobbigt det va! Ovärd dag i skolan som vanligt, hoppas det hoppar igång mer snart då idag fick vi prata i grupp om ”vad är service” och om man har några positiva och negativa minnen om service.. Inte så roligt nejnej. Gick bara till kl 1 och då hämtade mamma upp mig igen. Efter idag ska jag nog börja ta bussen hem så hon slipper åka så mycket men på morgonen behävs skjuts då bussen går så dåligt. Men snart när Neppe är frisk hade jag tänkt o va mer i stan om jag hittar nån som kan ha min drulle om dagarna då det bara tar 10 minuter att gå till skolan!

När jag kom hem käkade jag lite och klädde om o så drog jag iväg med min plutthund bredvid cykeln. Det är bara typ 4e-5e gången vi cyklar tillsammans då det va för varmt för honom i somras när jag fick cykeln. Men tänkte börja cykla lite mer nu för både min och hans skull! Fick även några fina foton på honom och höstträden. ❤

Han var svinduktig vid möten av både traktorer med släp, hästar, får och HUNDAR!

I början ville han gärna trava framför eller dra åt ett håll och nosa men på vägen hem märktes det att han va lite tröttare för då var han riktigt duktig, travade bredvid mig men lite bakom och hade koll på mig eftersom det vankades godis när han var duktig. 😉

Nu ligger han utslagen bakom soffan.

Crazy eyes! 😉

DSC_0078 DSC_0085DSC_0073_1        DSC_0089_1

Vägrar hålla mer nu matte.. det räcker med 5sek.. (tråkigt han är så duktig hemma men löv ville han INTE hålla i.)

DSC_0087DSC_0086DSC_0136 DSC_0141 DSC_0144DSC_0151DSC_0145 DSC_0146 DSC_0147DSC_0156 DSC_0159 DSC_0161 DSC_0162DSC_0165 DSC_0170DSC_0167DSC_0168

Jag hade lina på honom eftersom han inte kan inkallningen till 100% på andra ställen än i trädgården så det måste övas på!
Annars så klarade han att hoppa upp helt på en stock idag också! Det har han inte klarat innan då han bara tagit upp framtassarna och skuttat runt när vi har försökt. Nu hitta jag en lite tjockare stock men aja sak samma. 😉 Mitt lilla hjärta ÄR BRA!<3

Kommentera

