Trött som ***

Det blir inte mycket sömn med sjukstuga i stallet och hundar som behöver aktivering. Mamma var snäll att färga utväxten igår ändå och idag ska vi färga håret igen men hela håret i en…lite annorlunda färg minsann!

På måndag kommer vet. ut och ska ta bort stygnen på Ronja så då kan vi nog börja gå lite promenader lite smått snart med henne, tråkigt att stå i en box i snart två veckor.

På måndag börjar jag även skolan igen fick jag reda på häromdagen, fy fan o gudars skymningar o shit majbritt o mer därtill hur ska detta gå den här gången? Får försöka hålla ut för utbildningen är bara till Januari och får HOPPAS att jag får en bra  praktikplats!!

 

Idag kommer det en tjej som ska provrida Maya för att kanske bli medryttare, får se hur det går. Hoppas jag inte glömmer bort det igen haha (kom på det precis nu) så om ca 2 timmar ska hon ut o rida tjockisfian och jag tar Neppe som promenadshäst, vet inte om han kan ridas med huvan på, det borde han kunnas göra men eftersom dom också stått inne tills igår pga. för liten huva till honom så är de nog gaaanska pigga!

 

Moxie har börjat fatta apport lite mer nu, har dock inte använt mig av apportbocken än då han tycker det är svårt att hålla i den så det får bli ett nästa steg men det är så roligt att se när ljuset tänds i hans lilla hjärna det kommer så plötsligt för först fattar han iiinget alls sen på en sek. kan det ändras. Sötplutten min vad jag är glad över min rävbjörn. ❤

Kommentera

