blodbad

Ikväll blev det blodbad olyckligtvis… imorgon blir det ev. ringa veterinären men får se hur det ser ut först när vi har dagsljus och förhoppningsvis en lugnare häst. Usch fyfan för den här dagen Moxie har varit lite knas hela dagen men att han skulle dra med sig Akilles o sen springa in till hästarna o jaga lilla Ronja .. Nä usch va arg och ledsen jag är!  Dom VET att dom inte får vara där inne men inte tillräckligt mycket tydligen. Stackars, stackars lilla Ronja… Blev stallet för henne inatt och som tur var va lillbonden i närheten så han kunde köra upp en höbal. Vi rengjorde såren så gott det gick men va ganska svårt med en bångstyrig ponny och bäcksvart mörker med bara en liten pannlampa med dåliga batterier. Usch, usch, USCH! Hoppas det är ok med henne!:'( Ska upp snart o titta till stackarn.

Ska få hjälp av Lindha med Ronja och Moxie nån dag sen när hon mår bättre och det är jag väldigt tacksam över.<3

Det är såna här dagar man vill va helt djurlös.. Men jag vet ju att jag aldrig skulle klara mig utan djur och jag älskar allihopa i ur o skur, i lycka o olycka, i skratt o raseriutbrott.

*Ta djupa andetag och sen försöka lösa problemen på nått vis.

fs_516124570_71475_1379534754  jaha_vilket_roligt_avslut_pa_kvallen_inte_mitt_blod_vill_bara_satta_mig_o_tjuta_orkar_inte_fler  fs_516124580_92199_1379534811
Inte ofta jag tar till badkaret hos mamma då det tar lång tid att fylla och längre tid att få ut vattnet man måste ha koll på så det inte blir översvämning, men ikväll satt det riktigt fint..

Kommentera

