Yahoo

Ikväll körde vi igenom alla tricks igen och även påbörjade några som han inte kan ännu, men vi började också med ”kasta skräp träning”! Började med att knyckla ihop papper som jag kastade iväg och körde apport med sen fick han hålla pappret i munnen ”håll” och sen ”loss” i papperskorgen jag hade ställt under honom, vila. Sen körde vi igång igen med apport och då förde jag papperskorgen till honom och sa ”loss” sen utökade jag genom att bara peka på papperskorgen. DUKTIG MOX! Han vilade dock fler gånger under den träningen så att allt inte kom samtidigt. Nu är han trött som en idebjörn. 🙂

Lite av det som vi inte kört innan var bl.a kryp och hoppa upp i famnen(jag satt på en stol) men båda de gick inte så bra. Med krypet körde han upp arslet hela tiden eller ställde sig upp och hoppa upp gjorde han bara med framtassarna, sen flyttade jag till en fotölj o där kunde han hoppa upp men han har ju noll balans.. Måste försöka komma på nån balans övning?

Körde lite slalom mellan benen också o det gick ganska bra det iaf. 🙂

Moxie har däckat bakom soffan, knappt så man vill väcka honom nu när vi ska förflytta oss till sovrummet.. Aja Nattinatti folket!
Over and out.

Kommentera

