Doris

Usch, va inne på bilddagboken.. jaja Dayviews.. och där kom det upp en bild från 15e september 2008.. på Doris, det var den dagen jag köpte henne eller min mamma betala men jag skrev under avtalet och hon var verkligen min från första stund. Vi åkte hem med henne och hon var med mig.. Dagen efter åkte jag till skolan o blev kvar i stan hos pappa ett par dagar o det som är konstigt är att när jag kom tillbaka blev hon sååå himla glad även fast jag bara vart med henne en kväll så var det mig hon tydde sig till och det va mig hon BARA lyssna på.. Efter ett tag lyssna hon på min mamma och hennes dåvarande karl men det va mig hon lyssnade på mest.

Hon var en sån här toppen hund.. Hon var lekfull och aktiv men kunde ända va lat o mysig, en härlig blandning.  Hon låg alltid hos mig när vi sov eller när vi satt i soffan.

Förra året när Rocky dog (mammas gamla schäfer/rottis) det var min värsta kväll jag någonsin upplevt i hela mitt liv, han självdog i hallen men han kämpade, åh vad han kämpade för att överleva men till slut tog kraften slut… Mycket hände.

Moxie fanns då där och livade upp stämningen för han snodde toalettrullen och tog en slurk ur mammas vin som hon hade för att lugna sig själv.

 

Men efter att han dog blev Doris inte mer sig lik.. Hon saknade sin bästa vän och det blev konstigt i flocken om hon eller hennes mamma skulle vara ledare, hon blev stressad, riktigt stressad på allt. Hon började attackera sin mamma Xet. I början va det inte så farligt men till slut blev det på liv och död.. Då fick jag nog o tänkte ”Nae Doris mår inte bra, ingen mår bra av att ha det såhär.” Så jag tog det svåraste beslutet någonsin och fixade en annons på blocket..

Den 6e december förra året flyttade hon till Mjölby till en fodervärd en kvinna och hennes son där hon är ensamhund. Hon mår bra, får mycket gos, lek och aktivering, alla älskar henne. Det är det viktigaste för mig att nu har hon det bra. När det gäller djur kan man inte vara självisk. Men jag saknar henne väldigt, väldigt mycket och jag hatar den dagen som Rocky dog.

ska_kopa_hund_ida_D_3_doris_heter_hon_haha_x_D_men_hon_a_ursot

Det här fotot är det första fotot jag fick av Doris i ett mms, den första gången jag såg henne. Jag tackar så hjärtligt att min mammas jobbarkompis sa till mamma att hennes dotter(?) hade fått tillbaka en valp och undrade ifall vi ville köpa henne till ett reducerat pris. För den hunden.. ja jisses vilken hund. Henne glömmer jag aldrig och jag är tacksam att jag fick dom åren tillsammans med henne, synd bara att det inte kunde bli fler..

Jag saknar henne så himla mycket o jag önskar jag kunde ta tillbaka henne men fy va det skulle va själviskt och elakt..

Kommentera

