Today

Em. promenaden:
Jag o Moxie tränade hundmöte vid en hund som lekte med sin husse, jag står på en väg i parken och det finns en väg bara 5 meter bort typ med gräsmatta emellan men vägarna går åt samma håll, o så hör jag massa gläffsande bakom mig o så ser jag en ung kvinna med två små chihuahuor hon tvekar vilken väg hon ska gå men tar såklart den jag är på fast den andra går åt samma håll -_- Moxie gnäller lite för att hennes hundar skäller som as o han är förvånansvärt duktig tills de kommer för nära då stegrar han och hennes hundar skäller o skäller o då när hon går förbi säger hon till sin hund : ”JA det är vissa folk som inte kan gå när de ska gå på vägen!”

Wtf hon såg ju att jag stog stilla redan innan hon valde ”min” väg o jag tränade ju på hundmöten o om jag skulle backat skulle jag varit tvungen att hoppa ner för en stor mur?… x) Hann dock inte reagera föränn hon hade gått iväg. Folk ibland alltså..

 

Kvälls promenaden:
Mox o jag gick upp till folkparken där vi skulle möta en kvinna med en st:bernard/schäfer tik, gick ditåt men virra bort mig lite o hamna vid kyrkan där uppe o kom till ett staket o kom inte framåt så va tvungen att gå runt hela skiten… haha smart jag är! Men nu vet jag iaf vart vägen är så man kommer rätt på, gick den på hemvägen. Iaf mötte upp henne och hon var jätte trevlig och creds till mig kunde jag prata ganska mycket med henne. Jädrans vad jag har utvecklats i mig själv sen jag tog beslutet att ”dumpa” min kompis som egentligen var en kompis… Hon tröck ner mig något totalt alltså och jag kunde inte knappt prata med andra människor för att jag va så osäker. Det sitter fortfarande i speciellt i större grupper men om jag får säga det själv så har jag vuxit något totalt sen hon försvann i mitt liv.  Men nu virra jag bort mig, va ju på promenad ja. Jag lät Moxie nosa i 2 sek bara på tiken och hon sa ifrån (bra) sen gick vi direkt, stannade alltså bara en jätte snabbis. Så gick vi runt strömmen när jag träffade min gamla klasskompis, trevligt, trevligt dock har vi aldrig något att säga till varann så blir jämt pinsam tystnad men innan det hände så kunde jag skylla på att vi skulle fortsätta promenaden^^ Sen när vi gått runt där så fortsatte vi gå i folkparken o där mötte vi min bror med lilla Alexander. 🙂 ❤
Fortsatte sen mot himmelstalund hundrastgården och släppte hundarna, de ville dock inte leka med varann utan sprang runt för sig själva haha….

Men sen kom det en äldre kvinna med en hanhund som kissa mot Moxie TVÅ gånger igenom staketet o hon tar fan inte bort hunden som är kopplad!!!? Jädrans kärring… Där önskar jag att jag kunde få luft men är fortfarande osäker i såna situationer… hm…

Vi gick då vidare då hon väntade på gården skulle bli tom..

Skildes en bit därifrån och så vandrade vi hemåt igen.

Hela promenaden tog ca 3 timmar. 🙂

DSC_0101 DSC_0101_1

Kommentera

