Måttligt road

Som sagt så har ju Kexet hamnat i höglöp så de två sista dagarna på landet blev det INTE mycket sömn för såklart skulle Moxie stressa på natten när vi ska sova och inget på dagen. -_- Tokhund. Men iaf så åkte vi till stan på fredagen för Moxies skull, vi sov över hos mitt ex då jag inte hade nån annanstans o ta vägen då jag lånat ut mitt rum hos pappa till hans sambos syster och karl som va och hälsade på.

Moxie blev glad iaf o få träffa Jocke igen och jag tycker det är så skönt att vi kan vara vänner fast det är slut mellan oss. Dock är det himla trist att en bekant till oss båda inte ens kan skriva tillbaka till mig när jag frågat en sak o varit trevlig på facebook bara för att Jocke o jag har gjort slut och denne va kompis med Joakim först och även fast han berättat att det är ok för den personen… Blir faktiskt ganska sur över det. Barnsligt beteende.

På lördagen hade pappas sambo födelsedags fest så då var vi där.. bland alla tråkiga människor… Hon som slog Moxie förra gången gav jag inte en endaste blick men de andra var väl… trevliga… men ja.. väldigt gråa haha.
MEN innan folket kom o det bara var vi där och de jag lånat ut rummet till…. omg… Jag blev så ARG på den där gubbfan…. Han som är karl till Ullas syster ville jag nästan slå på käften o det händer inte ofta……
Moxie är ju som han är när det är löptid och på nått sätt, vet inte varför men han dras mot karlar och Moxie kan ta ett NEJ då slutar han oftast men den där jävla gubben… han höll fram händerna så Mox kunde slicka på dom (moxies förspel), han lockade på Mox, men när han hoppade upp o ville jucka så fick ju gubben så ont av klorna o så såklart o jag sa ifrån till Moxie. Men sen fortsätter gubbfan o lockar o lockar o lockar på Moxie till sist hade både jag och hans fru sagt till gubben flera gånger att ”sluta NU du stressar ju upp hunden han vill sätta på dig!” Men nae gubben lyssnade inte ändå o till sist va Moxie super stressad eftersom jag höll i honom och gubben lockade o lockade……

Sen fick jag nog o stängde in Moxie i pappas rum där fick han va ifred iaf men ville inte det då det är så bra träning för honom när det kommer mycket folk o så men fick bli ensamhetsträning istället…. USCH va jag tyckte synd om honom!

Sen på kvällen följde jag med min bror Johan, hans sambo Tina och deras son Alexander på snart 1 år hem till dom och sov över där till måndag då jag fick tillbaka mitt rum.

 

Hatar när folk inte kan lyssna på vad man säger. Han gjorde likadant sen mot pappas hund Rod men Rod är ju inte överkåt iaf men han är STOR, där gubben satt var det bord o stolar och tallrikar på bordet m.m där kan inte Rod komma fram utan att ha ner massa saker men han envisades att locka på honom ändå.. Till svar fick jag : ”Men jag älskar djur och jag tycker de ska få göra vad de vill.” Gubbahelvete.

Kommentera

