Yahoohoo

Alltså WOW ! Jisses vad jag är stolt över mig själv idag och Neppe BUS såklart! Jag utmanade mig själv genom att rida ut ensam på Neppe BARBACKA alltså UTAN SADEL! För er som inte vet det som ligger på hästens rygg som man sitter på. 😉

Han prövade mig ganska mycket i början genom att styra mot dikena ganska ofta men varje gång var han inte svår att få på rätt spår igen. Mötte en tjej med en hund, massa får, massa hästar i hagar, massa fåglar som lät på ett plåttak, bil med släp, bil med hästtransport och han klarade det galant att gå förbi! Han brukar inte vara rädd för sånt annars heller men när han prövar än så brukar han låtsas va rädd för allting. 😉

Vi tog några hopp i skogen där det inte var så blött o halt och även galopp på galoppsträckan! Wow att jag vågade och kunde sitta kvar. :3

Det är väldigt annorlunda att rida barbacka på Neppe än på Maya, Neppe är mycket piggare och smalare. På Neppe känns det som att rida på en träbock och Maya som på en tunna haha. 😉

För ett år sedan fick jag först inte ut han ur hagen utan hästkompis o nu efter inte alls mycket träning .. kan jag rida ut på han barbacka utan hästsällskap… Den känslan…

Mitt galna, galna varmblod. ❤

alltsa_wow_red_precis_ut_ensam_pa_mitt_galna_varmblod_haha_blev_varmkorv_o_varbold_forst_och

Kommentera

