Nähä jaja..

Träning med hästarna sket sig, eller jag hann träna Moxie o Ronja ett litet tag men blev inge bra då de andra hästarna var i närheten (VILL HA EN PADDOCK!) Så släppte Ronja o såklart busa hon upp de andra 2 så gick inte att fånga dom….. Tränade plats med Mox då istället då han gäääärna följer efter eller sätter sig upp eller går o gör annat när jag säger stanna.. Gick bra..lite..

Sedan gick Mox o jag upp till stallet och smörjde en sadel som jag lånat av en vän o det tog ett braaaa tag uhu, duktiga Moxie hittade på saker att göra för sig själv eller så låg han o va passiv. 🙂 Så nu har jag äntligen fixat den så kan hon få tillbaka den nu när jag har en annan till Neppe. Dock behövs det en ny till Maya den är fruktansvärt obekväm! Därför jag jämt rider barbacka på henne. 😉

Gick sedan in ett tag o bytte om o tog ut de andra hundarna på kiss o sen stängde jag in dom o gick o hämtade Maya så red vi ut, barbacka såklart. Sneddade över fältet och in i skogen o hoppade lite rishinder som Maya tyckte va dyng kul o sen red vi tillbaka till fältet och galopperade hemåt. :3

Bild

Kommentera

