Herregud Moxie!

Det har verkligen märkts att det är löptid Moxie som annars går ganska fint ute har hoppat som en känguru, gjort volter i luften, dragit som tusan, gnällt… Men nu efter ett par dagar i stan igen med löptikar runtom så har jag ändå fått ner han någorlunda, han börjar fatta liiite att det inte hjälper att hålla på som han gjort, men det är långt ifrån hans normala sett. Men på god väg..kanske..eller?

Går också framåt med hundmöten OCH fågelmöten!! Det som verkligen inte går framåt är kattmöten, harar och igelkottar… *suckar* Men det kommer väl det med sen.  Ha tålamod Jossan, ha tålamod!

 

Men ikväll ska vi åka ut till landet igen, tyvärr kan han inte vara lös längre då bonden har hällt ut kopiss över hela fältet och håller på att skövla upp det… Moxie har redan rullat sig i det två gånger…. Ingen mer gång tack!

 

Men jisses jag kunde inte sova inatt, tog med mig hund och gick till en kompis o såg på 2 filmer sen kom vi hem tyyyp 4-5 på morgonen(?) Nattpromenad/morgonpromenad eller vad man ska kalla det fick han ju men sen när jag kom hem tog jag ett liiitet hörn på ett sömnpiller.. och sov heela morgonen o till sent på dagen och hundjäkeln också! Tur man inte har en morgonpigg hund… men stackarn o få vänta så länge.

Min fina fina prins. ❤

DSC_0001

 

 

På tal om annat…. jag är sååå sugen på gyrosrulle….

 

// Tazz

Kommentera

