VARNING FÖR LÅNG TEXT

Idag har mamma tagit ett jätte svårt beslut, nästa vecka kommer hon att ringa till distrikveterinären så att nån kommer ut så att Rocky får somna in. Det är antagligen njurarna som håller på och lägga av och nu vill han heller inte äta så mycket så innan han mår för dåligt får han somna in här hemma. 😦 Det är svårt för mig men svårast för mamma eftersom hon skaffade honom för 9(?) år sedan när hon blev sjuk så att hon skulle komma ut mer så på ett vis var det han som gjorde att hon blev frisk. Men fy satans va jag hata honom ett tag då när vi skaffade honom, han var 1 år jag 11år tror jag spinkig vägde typ 37kg eller nått sånt och blev tvungen att gå ut med han ibland och när det kom andra hundar ville ju han fram så drog han som saaaaatans o jag flög ju efter honom som en liten vante, till slut kom jag på att om jag satte mig på huk och körde ner hälarna i backen så kunde han inte dra iväg så varje gång det kom en hund gjorde jag så (måste sett vääldigt komiskt ut hahaha.) Sen va han ju i den åldern då han ville sätta på allt o alla… speciellt mig….HAHA fy sjutton….
Sen blev han ju tokig ett tag, gick till anfall mot hundar när man gick förbi så vi trodde vi va tvungen att avliva honom men vi avvaktade iaf och som tur va var det bara en fas han hade för det gick över efter ett tag och efter lite träning med mamma som va ute ofta ofta ofta, gick i skogen och i staden för att träna honom och sig själv att komma ut ock så. Även fast han inte alltid lyder så här han så bra på nått sett, han lyssnar och märker direkt om man är ledsen eller sjuk då kommer han och kollar på en och slickar lite på handen. ❤

Sen har han fått det så bra hos oss känner jag. När vi hämtade honom när han var 1 år så bodde han i stan hos en kvinna med några barn som skulle sälja honom (antagligen pga av dom köpte honom som valp och visste inte att han skulle bli så stor *suck*) han fick nästan aldrig komma ut där, han hade svansen mellan benen och var väldigt ledsen och rädd men då när vi hälsade på så kom han till oss DIREKT o bara – ta med mig härifrån snälla – typ:( bara efter några dagar hos oss va han som en annan hund han viftade på svansen och var glad och gosig! dock har han aldrig velat leka med leksaker eller så, men kurragömma i skogen tyckte han va väldans roligt. 🙂

Det blev visst en väldigt lång text va inte direkt meningen och jag är faktiskt för lat för att läsa igenom den haha så om det kommer stavfel eller konstiga meningar så vet ni varför. 😉 fick säkert inte med allt jag tänkte heller men orkar inte skriva mer..


Älskade gubben<3

Kommentera

