stora pojken

Moxie blev såååå glad när han kom ut till landet igen, han sprang, skuttade runt och gjorde krumelirurer i luften haha så söt han är.

Kollade lite på de gamla fotona av honom från de dagarna han kom hit och jäklans vad han har växt! Inte bara om midjan utan längden också, för några veckor sedan så kunde han ligga på halva sittdelen i soffan men nu når han ändå bak med rumpen till ryggstödet:P

 

Har inga nya bilder då medryttaren till en av våra hästar har lånat mitt minneskort när hon fotade hästen med min kamera. 😉

 

Rocky blir allt dåligare och dåligare, imorse såg vi att hela hans framben var svullet men han stödjer på det och han reagera inte när vi klämde på det så han verkar inte ha ont? Vi avvaktar lite iaf o ser om det går ner annars blir det väl veterinären. :/
Usch vad tråkigt det är när djuren blir gamla, förra året förlora jag 4 djur. 😦
på våren 1 katt fast han dog tyvärr inte naturligt utan han blev skjuten av mammas ex :S Han skulle åka in för rattfylleri och istället för att ge oss katten som vi hade sagt sköt han honom, så arg jag blev! usch:((( Han blev ca 3 år.

Sen på sommaren, början till hösten avlivades pappas samojed/björnhund pga. levercanser sen 2 veckor senare avlivades pappas katt pga. canser i käken. 😦
hunden blev 7-8 år och katten 15 år.

sen i vintras var det mammas katts tur, han som vi haft sen jag va 3 år usch va jobbigt det va. Han dog av åldern och han fick somna in hemma av rockys sällskap medans mamma var på jobbet och jag i stan. Han blev 16½ år.

och snart verkar det vara Rockys tur, han är 9 år nu tror jag.

Skönt att de övriga djuren är rätt unga så vi slipper fler dödsfall i följd det tar så mycket på ens krafter när de somnar in en efter en.

 

För övrigt så saknar jag min rottis/schäfer så himlans mycket och jag är så ledsen att det inte funkade med jack russlarna men hon har det bra där hon är nu och det är jätte skönt! Sen säljs och flyttar min häst som jag haft sen jag va 14 år på lördag och det är såååå svårt jag vill ringa och säga att jag ångrat mig hela tiden men det är ju för hans bästa så han kommer ut mer och han kommer inte flytta så långt och jag får hälsa på när jag vill så det känns rätt bra ändå.

Jag har iaf min Moxie som jag kan krama om och jag är såååååå glad att jag har honom! ❤

Dock har han varit himlans olydig idag, dragit runt på massa tidningar och slitit dom i stycket, tagit skor och sprungit runt o varit galen haha men man kan ju inget annat än att le åt hans dumheter. 😉

Kommentera

