Liten privat lektion

Idag har Moxie varit helt fantastiskt mega duktig!!!

För det första så har jag tänkt på att inte gå med i bruksa utan i Norrköpings Hundungdom istället eftersom:

  1.  på bruksa kostar en kurs ca 1600kr på det andra kostar det 600kr
  2. De har inte agility på bruksa i norrköping men det finns på det andra
  3. på det andra har jag mammas jobbarkompis som har flera Aussies själv som privatlärare!
  4. medlemskapet är billigare också

Så idag åkte vi ut för att få en liten gratis lektion av Åza, vi tränade in klicker, ögonkontakt, sitt och att han ska komma till sidan av mig och sitta.
vi höll väl på mellan 15-30min bara men Moxie fattade på en gång så duktig han var! sen när vi slutade så han fick gå o strosa runt i inhägnaden stog vi o pratade lite o han va rätt långt bort så sprang han plötsligt och satte sig framför mig och försökte få ögonkontakt helt självmant! DUKTIG VOVVE!!! 😀 ❤

Det regnade lite också men det brydde han sig inte om nånting så det är ju bra också. 🙂

I bilen på vägen hem sov han som en stock o nu busar han sig torr med Doris.

Glömde jag skriva att han är världens duktigaste vovve? 😉

Kommentera

