Hästinlägg

Idag har varit en bra och en dålig dag, träningen är det bra såklart men fick också ett väldigt ledsamt fast bra samtal senare om att en tjej som va och provred Neppe igår ville köpa honom, o fy tusan vad jobbigt det är jag har haft honom sen jag va 14 år och det är ju jag bara JAG som har fått honom att gå bra, han var ju så omöjlig i början o nu är han världens mysigaste häst. Men eftersom jag inte rider så mycket längre så är det bäst för honom att flytta så jag är glad för hans skull att han kommer att få komma ut mycket mer och bli ompysslad. Men han kommer bli väldigt saknad.. Vi har ju prövat att ha medryttare/fodervärd till honom men då han är ett varmblod så är det inte många som varit intresserade och de som varit har inte varit seriösa tyvärr. Det som också känns bra är att de hade lösdrift som han är van vid och att de bor i Nyköping så inte så mega långt bort i alla fall. Så imorgon blir det att ringa veterinären om besikting sen på söndag ska jag o Lovisa som är vår medryttare på Maya ut på en långritt.

 

my heart hurts, but my head says it’s ok…

Kommentera

