El Merino’s True Moxie

El Merino’s True Moxie ”Moxie” är en Australian Shepherd hane på bara 8 veckor, han blev min i fredags 2012-04-01 då jag och min mamma åkte till Järna och tittade på Aussie kullen och vi båda blev helt kära i honom.

Vet inte ännu om han kommer få något annat namn men tror det får va kvar.

Han har bara varit här i 1 dag men det verkar som att han redan känner sig hemma, han och Jack Russel tiken Doris leker som tusan!

Doris mamma Xet är rätt neutral hon bryr sig inte särskilt mycket om han, Gammel hunden Rocky (schäfer/Rottweiler) är väldigt nyfiken på honom men han är lite hårdhänt så de har inte fått hälsa ordentligt ännu men han är inte något aggresiv mot han eller så bara att när han ska nosa  så kör han upp nosen så hårt på lilla Moxie.

Han är en nyfiken liten kille, han hör när han vill höra men lyssnar bättre ute. Han har gröna och blå ögon (grönt längst upp o blått längst ner.) Han är ingen utställningshund då han har för mycket vitt i huvudet så därför fick jag honom 25% billigare, jag skiter ju fullständigt i om han har för mycket vitt han är ju ursöt ändå.

Kommentera

